niedziela, 14 lipca 2013

Jogurtowe placuszki z czereśniami i otrębami

Niedawno odkryłam przepyszne placuszki jogurtowe z czereśniami! Nie są za słodkie, a lekkość i puszystość zawdzięczają dodaniu piany z białek. Inspirację do ich przygotowania znalazłam na blogu Filozofia Smaku.

Jogurtowe placuszki z czereśniami i otrębami

Zastanawiałyśmy się z Malwiną jak przerobić pierwotny przepis w którym był gęsty jogurt grecki, a którego akurat nie posiadałam. Dodając zwykły jogurt naturalny ciasto mogło by wyjść za rzadkie, dlatego zrezygnowałam z mleka, a zwiększyłam minimalnie ilość mąki i jeszcze od siebie dorzuciłam otręby. Placuszki wyszły cudowne, dlatego namawiam Was gorąco do wypróbowania albo przepisu Malwiny, albo mojej przeróbki, albo zróbcie placuszki jeszcze inaczej po swojemu :)

Jogurtowe placuszki z czereśniami i otrębami

Składniki:
  • 2 jajka
  • 100 g jogurtu naturalnego
  • 65 g maki pszennej
  • 1łyżeczka proszku do pieczenia
  • 2 łyżki cukru pudru
  • 2-3 krople aromatu waniliowego
  • 20 otrąb zbożowych
  • 2 łyżki wiórków kokosowych
  • 180 g czereśni odpestkowanych i pokrojonych na połówki
Dodatkowo:
  • tłuszcz do smażenia

Przygotowanie:

Białka oddzielić od żółtek. Białka ubić na sztywną pianę. Żółtka zmiksować z jogurtem, mąką, proszkiem do pieczenia, cukrem pudrem i aromatem waniliowym. Do ciasta dodać otręby, wiórki kokosowe i czereśnie. Następnie wymieszać wszystkie składniki dodając po łyżce pianę z białek.

Ciasto nakładać np. łyżką na rozgrzany tłuszcz i smażyć na średnim ogniu z obu stron, aż placuszki nabiorą złotego koloru. Placki można podać z jogurtem, świeżymi owocami lub innymi ulubionymi dodatkami.
 

Jogurtowe placuszki z czereśniami i otrębami

Kwaśnie, no właśnie

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za Twój komentarz.

Drukuj